Audyt w punkcie sprzedaży

Co to jest i w jaki sposób może być zrealizowany?

Audyt w punkcie sprzedaży jest wartościowym narzędziem, które pomaga zoptymalizować procesy wewnętrzne. Umożliwia on gruntowną analizę mocnych i słabych stron biznesu, a także określenie zmian, które muszą zostać wprowadzone celem zwiększenia odsprzedaży. Profesjonalnie przygotowany plan audytu określi dokładny zakres działań i objętą strategię. Audyt działu handlowego wykorzystują zarówno sklepy wielkopowierzchniowe, jak i niewielkie obiekty handlowe. Istotna jest ścisła współpraca między audytorem a klientem, by wspólnie ustalić zakres audytu. Jego przeprowadzenie ma na celu nie tylko dokładną ocenę wskaźników sprzedażowych, ale także poziomu odpowiedzialności i zaangażowania pracowników. Profesjonalnie przygotowany i przeprowadzony audyt finansowy pomoże zrealizować strategię rozwoju przedsiębiorstw. Dzięki niemu firma będzie mogła lepiej poznać potrzeby klientów i wdrożyć odpowiednie działania.

Kiedy należy przeprowadzić audyt w punkcie sprzedaży?

Aby firma mogła dokładnie przeanalizować swoją dotychczasową działalność, musi zdecydować się na konkretne przedsięwzięcia. W tej sytuacji doskonale sprawdzi się audyt punktów sprzedaży. Najlepiej jest go przeprowadzić, gdy przedsiębiorstwo zauważa potrzebę wprowadzenia usprawnień lub chce sprawdzić, co do tej pory przynosiło zyski. Drobiazgowo przeprowadzony audyt działu handlowego powinien być przy tym powtarzany regularnie. Dzięki temu łatwiej będzie zoptymalizować działania wpływające na zwiększenie dochodów i poprawę efektywności firmy. Innowacyjnym i wygodnym rozwiązaniem jest również audyt online. Pozwala na skuteczną ocenę strategii sprzedażowej i kompetencji pracowników dzięki nowoczesnym, sprawdzonym narzędziom.

Audyt i kontrola – skuteczne sposoby optymalizacji działań

Audyt w sklepie stanowi doskonałe źródło danych dla każdego dostawcy. Celem badania może być kontrola egzekucji ustaleń z retailerem lub dystrybutorem oraz inspekcja pracy przedstawiciela handlowego, lub merchandisera. Wiąże się to też z pozyskaniem informacji o nastawieniu personelu i jego wiedzy na temat sprzedawanych produktów i usług, aktualnych klientach, analizie konkurencji itp. Audyt przedstawiciela handlowego oraz pozostałych jednostek to skuteczny sposób na zweryfikowanie etapów ich pracy. Ważne jest jednak, by był on przeprowadzony przez wykwalifikowanych specjalistów. Procesem tym może zająć się niezależna jednostka, która przeprowadzi audyt zewnętrzny firmy. Oceni ona prawidłowość funkcjonowania przedsiębiorstwa i wskaże ewentualne błędy. Audyt działu handlowego zapewnia również analizę struktury i zakresu działań. Zweryfikują one, w jaki sposób realizowane są cele biznesowe i jak przedstawia się efektywność pracowników. Warto zaznaczyć, że audyt w punkcie sprzedaży wykorzystuje kilka dopracowanych metod pomiarów. Dzięki temu o wiele łatwiej jest określić zapotrzebowania firmy oraz ustalić działania, które mogą wpłynąć na polepszenie sytuacji przedsiębiorstwa.

Jakie korzyści mogą przynieść audyt i kontrola?

Dzięki działaniom kontrolnym przeprowadzonym wewnątrz firmy prawdopodobieństwo osiągnięcia zamierzonych celów może znacząco się zwiększyć. Odpowiednio zorganizowane kontrola i audyt pozwalają na opracowanie strategii dalszych działań zmierzających do zwiększenia wydajności punktu handlowego. Przegląd i optymalizacja procesów podejmowanych w strukturach firm umożliwia sprawną ocenę ich potencjału. Niezwykle wygodnym narzędziem jest także audyt online. Pozwala on na zdalne oszacowanie skuteczności podejmowanych działań, które w przyszłości zaowocują pewnymi zyskami. Coraz częściej w działaniach konsumenckich zauważa się pewne tendencje, które ułatwiają pozyskanie klienta. Okazuje się, że duże znaczenie ma psychologia koloru. Może być ona skutecznie wykorzystana przy promowaniu marki. Odpowiednio zastosowana psychologia kolorów w biznesie może skutecznie oddziaływać na odbiorców. To właśnie określona barwa może decydować o konkretnych decyzjach Klientów.

Analiza produktów konkurencji

Badamy oferty konkurencji, politykę cenową, czynności marketingowe, dystrybucję numeryczną i inne parametry.

Analiza pracy merchandisera

Badanie i ocena zgodności ułożenia produktów zgodnie z planogramami, organizacji przestrzeni sprzedażowej, jakości wykonanej usługi oraz innych wskaźników.

Kontrola parametrów punktu sprzedaży

System planowania pracy merchandiserów

Chcesz dowiedzieć się więcej? Skontaktuj się z nami, odpowiemy na wszystkie Twoje pytania!

Świadczymy dwa rodzaje audytów:

bez interwencji
audyt

pozyskanie uzgodnionych danych i przygotowanie raportu końcowego

z interwencją
audyt

sprawdzenie ustaleń i interwencja na miejscu, w przypadku, gdy jest taka potrzeba;

iqfm-offer-5

Dlaczego warto?

Wdrażanie procesów optymalizacji pracy powinno odbywać się po wcześniejszej inspekcji i ustaleniu właściwej strategii. Dzięki profesjonalnie przeprowadzonemu audytowi w sklepie, firma ma szansę polepszyć funkcjonalność działania i zwiększyć liczbę Klientów. Kontrola jest zwykle przeprowadzana w ramach badań marketingowych i może składać się z wielu powiązanych ze sobą etapów. Poza tradycyjnymi rozwiązaniami naszym Klientom proponujemy również audyt online. Wykorzystujemy nowoczesne metody analizy pracy sklepu i merchandiserów, które pozwalają określić obecną sytuację, a następnie wprowadzić odpowiednie działania, jeśli są wymagane, na przykład poprzez wykorzystanie psychologii kolorów w reklamie. Audyt działu handlowego ma na celu przede wszystkim pozyskanie informacji o czynnikach hamujących lub napędzających sprzedaż w sklepie. Ich precyzyjne określenie prowadzi w kolejnych etapach do opracowania optymalnych strategii działania.

Głównym celem audytu jest pozyskanie informacji o czynnikach hamujących lub napędzających sprzedaż w sklepie.

  • Jeśli jesteś dostawcą towarów, skontrolujemy pracę Twoich merchandiserów i przedstawicieli handlowych jak również przeprowadzimy analizę pozycji i działań konkurencji;
  • Jeśli jesteś właścicielem sieci handlowej, skontrolujemy pracę sprzedawców oraz sprawdzimy dostępność produktów w sklepach Twoich konkurentów.

Audyt możemy zakończyć dostarczeniem surowych danych lub przygotowaniem analiz, a także analiz z zaleceniami wykonawczymi.

W celu uzyskania indywidualnej oferty – skontaktuj się z nami!

IQFM Sp. z o.o.

WSPÓŁPRACA

Dorota Sobieraj

dorota.sobieraj@iqfm.pl

Wszystkie prawa zastrzeżone IQFM | Designed by PJANA