Audyt w punkcie sprzedaży

Co to jest i w jaki sposób może być zrealizowany?

Audyt w punkcie sprzedaży jest wartościowym narzędziem, które pomaga zoptymalizować procesy wewnętrzne, przeanalizować mocne i słabe strony biznesu oraz określić zmiany, które muszą zostać wprowadzone celem zwiększenia odsprzedaży. Powszechnie stosują go zarówno sklepy wielkopowierzchniowe, jak i niewielkie obiekty handlowe. Drobiazgowo przeprowadzony audyt działu handlowego powinien być przy tym powtarzany regularnie. Dzięki temu łatwiej będzie zoptymalizować działania wpływające na zwiększenie dochodów i poprawę efektywności firmy.

Audyt i kontrola – skuteczne sposoby optymalizacji działań

Audyt w sklepie stanowi doskonałe źródło danych dla każdego dostawcy. Celem badania może być kontrola egzekucji ustaleń z retailerem lub dystrybutorem, inspekcja pracy przedstawiciela handlowego lub merchandisera, pozyskanie informacji o nastawieniu personelu i jego wiedzy na temat produktów/usług, klientach, analiza konkurencji, etc. Odpowiednio przeprowadzone kontrola i audyt pozwalają na opracowanie strategii dalszych działań zmierzających do zwiększenia wydajności punktu handlowego.

Analiza produktów konkurencji

Badamy oferty konkurencji, politykę cenową, czynności marketingowe, dystrybucję numeryczną i inne parametry.

Analiza pracy merchandisera

Badanie i ocena zgodności ułożenia produktów zgodnie z planogramami, organizacji przestrzeni sprzedażowej, jakości wykonanej usługi oraz innych wskaźników.

Kontrola parametrów punktu sprzedaży

System planowania pracy merchandiserów

Świadczymy dwa rodzaje audytów:

bez interwencji

audyt

pozyskanie uzgodnionych danych i przygotowanie raportu końcowego

z interwencją

audyt

sprawdzenie ustaleń i interwencja na miejscu, w przypadku, gdy jest taka potrzeba;

iqfm-offer-5

Dlaczego warto?

Wdrażanie procesów optymalizacji pracy powinno odbywać się po wcześniejszej inspekcji i ustaleniu właściwej strategii. Kontrola jest zwykle przeprowadzana w ramach badań marketingowych i może składać się z wielu powiązanych ze sobą etapów. Poza tradycyjnymi rozwiązaniami naszym Klientom proponujemy również audyt online. Wykorzystujemy nowoczesne metody analizy pracy sklepu i merchandiserów, które pozwalają określić obecną sytuację, a następnie wprowadzić odpowiednie działania, jeśli są wymagane.

Głównym celem audytu jest pozyskanie informacji o czynnikach hamujących lub napędzających sprzedaż w sklepie.

  • Jeśli jesteś dostawcą towarów, skontrolujemy pracę Twoich merchandiserów i przedstawicieli handlowych jak również przeprowadzimy analizę pozycji i działań konkurencji;
  • Jeśli jesteś właścicielem sieci handlowej, skontrolujemy pracę sprzedawców oraz sprawdzimy dostępność produktów w sklepach Twoich konkurentów.

 

Audyt możemy zakończyć dostarczeniem surowych danych lub przygotowaniem analiz, a także analiz z zaleceniami wykonawczymi.

W celu uzyskania indywidualnej oferty skontaktuj się z nami przechodząc do zakładki kontakty.

IQFM Sp. z o.o.

WSPÓŁPRACA

Krzysztof Kulesza

krzysztof.kulesza@iqfm.pl

Tel.: +48 516 006 899

Wszystkie prawa zastrzeżone IQFM | Designed by PJANA