Programy lojalnościowe, promocje sprzedaży

Prowadzenie własnej działalności wymaga zaangażowania się w różne akcje promocyjne. Program Lojalnościowy (ang. loyalty program) to długotrwałe działania marketingowe służące do budowania oraz podtrzymywania pozytywnych relacji. Realizuje się je z wybranymi, najbardziej atrakcyjnymi dla firmy klientami. Obsługa programów lojalnościowych jest bardzo ważna, ponieważ dopiero odpowiednio dobrana strategia pozwala zwiększyć sprzedaż produktu lub usług przy znacznie mniejszych kosztach niż bywa to w innych formach promocji. Tego typu działania należą do wyjątkowo korzystnych z perspektywy przedsiębiorców.

Odpowiednia obsługa konkursów może przyczynić się do polepszenia wizerunku marki. Ponadto zachęca potencjalnych nowych konsumentów do zapoznania się z nią. Z tego też względu programy lojalnościowe są chętnie wybierane wśród właścicieli biznesów. Niosą za sobą wiele korzyści, na których powinno zależeć każdemu przedsiębiorcy. Zaprojektowane systemy lojalnościowe są szczegółowo przez nas dopracowane. Pozwala to na pewność uzyskiwania zamierzonych efektów i lojalność wobec produktu.

Profesjonalna obsługa programów lojalnościowych

Marki definiuje się jako stopień, w jakim klient konsekwentnie utrzymuje pozytywną postawę w stosunku do danego produktu, firmy, miejsca zakupów i wykazuje chęć jego zakupu mimo istnienia czynników ekonomicznych przemawiających za zakupem oferty konkurencyjnej. Właśnie dlatego rozpoznawalność i wyłonienie się na tle konkurencji może zapewnić skuteczna obsługa programów lojalnościowych. Dobrze zaplanowane i przeprowadzone działania angażują oraz przyciągają klientów.

Osoba decydująca się na nasze systemy lojalnościowe z pewnością nie będzie żałować. To działania, które w krótkim czasie przyniosą oczekiwane zyski. Każda działalność promocyjna opiera się na innych celach i działaniach. Dopasowywane jest to adekwatnie do potrzeb i rodzaju danej działalności. Profesjonalna obsługa loterii oraz pozostałych aktywności związanych z promowaniem marki jest dla nas istotna. Dbamy o wysoki standard usług i ich bezpieczeństwo. Dzięki temu obsługa programów lojalnościowych utrzymuje się na wysokim poziomie. Realizują ją wyłącznie doświadczone osoby.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Skontaktuj się z nami, odpowiemy na wszystkie Twoje pytania!

Etapy pracy z IQFM w obszarze programów lojalnościowych:
1
Zrozumienie potrzeb i określenie celów Programu Lojalnościowego

Pierwszym etapem naszej współpracy z Klientami jest dogłębne zrozumienie potrzeb organizacji i celów stawianych przed Programem Lojalnościowym. Dokładne zapoznanie się z działalnością promocyjną najczęściej odbywa się podczas warsztatów prowadzonych przez nasz zespół z przedstawicielami różnych departamentów Klienta. Każde takie zebranie wiele wnosi do późniejszego funkcjonowania firmy. Spotkanie to pozwala na ustalenie celów i wymogów organizacji, które pomogą ukierunkować Programy lojalnościowe. Mowa o m.in.: wartości udziału w rynku, liczebności zbioru danych, przychodach i marży realizowanych na sprzedaży do lojalnych nabywców ostatecznych, pośredników handlowych, rodzaju oraz źródłach potrzebnych danych czy metodologii pracy. Dopiero wtedy można podjąć kroki mające na celu skuteczne działania marketingowe.

2
Zebranie danych i analiza

Drugim etapem jest zebranie danych, analiza i projektowanie. Odbywa się on poprzez wywiady z głównymi interesariuszami Programu (pracownikami, klientami, dostawcami, pośrednikami), organizację grup fokusowych, analizę badań klientów itp. Wnioski przeprowadzonej analizy obrazują sytuację wejściową – ocenę gotowości do realizacji programu (organizacji, infrastruktury IT, budżet), mapa gotowości organizacji i luk kompetencji, opis sytuacji zewnętrznej (partnerzy, dostawcy usług, konkurenci itp.), syntezę finansową wybranych modeli biznesowych programu, w tym koszty realizacji i oceny efektów lojalnościowych (czynniki ilościowe i wartościowe).

3
Rekomendacje rozwiązań

Zrozumienie celów i analiza sytuacji pozwalają na opracowanie rekomendacji mechaniki Programu, sposobu wdrożenia i planu finansowego, w tym modelu prawno-podatkowego. Zatwierdzona dokumentacja jest podstawą do uzgodnień formalnych współpracy i umożliwia przejście do fazy wdrożenia.

4
Wdrożenie

Wdrożenie Programu Lojalnościowego odbywa się poprzez ścisłą współpracę z Klientem i obejmuje wiele kwestii. Dotyczy m.in.: sformalizowania Zespołu projektu; potwierdzenia założeń, regulaminu, planów i budżetu Programu z Zarządem Klienta; dostosowania narzędzi diagnostycznych; stworzenia, dostosowania albo zakupu systemu IT; zaplanowania bezpiecznej architektury i struktury obiegu danych, informacji, integracji systemowych, kwestionariuszy itp.; zaprojektowania i przetestowania materiałów informacyjnych i reklamowych o programie; podpisania umów z dostawcami usług i nagród, uzgodnienia logistyki i dystrybucji nagród; uzgodnienia współczynników pomiarów skuteczności i efektywności Programu; przygotowania systemu zarządzania ryzykiem.

Wdrożenie i prowadzenie Programu Lojalnościowego jest skomplikowane. Brak doświadczenia może doprowadzić do niedociągnięć, przeoczeń i błędów. Wszelkie poprawki czy ponowne próby tworzenia Programu są bardzo kosztowne. Dlatego zapraszamy do współpracy z naszym doświadczonym i profesjonalnym zespołem, posiadającym doświadczenie we wprowadzaniu wielu Projektów Lojalnościowych.

iqfm-loyal

Dlaczego warto?

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu naszego zespołu zatroszczymy się m.in. o takie elementy programu jak:

  • Strategia i mechanika programu
  • System IT z silnikiem lojalnościowym
  • Budowa katalogu nagród
  • Zakup nagród i logistyka / logistyka POS
  • Zagadnienia prawno-podatkowe
  • Modele finansowe i budżet
  • Biuro obsługi programu
  • Kreacja i komunikacja

Jesteś zainteresowany? Skorzystaj z wybranych obszarów naszych usług takich logistyka lub nagrody już teraz! Napisz do nas po więcej szczegółów.

IQFM Sp. z o.o.

WSPÓŁPRACA

Dorota Sobieraj

dorota.sobieraj@iqfm.pl

Wszystkie prawa zastrzeżone IQFM | Designed by PJANA