Outsourcing Zespołów Sprzedażowych

Outsourcing zespołu sprzedażowego może dotyczyć całej działalności handlowej przedsiębiorstwa lub jej części. Przyjmuje on charakter długofalowy, okresowy, strategiczny lub taktyczny. Outsourcing pracowniczy i to, jak dokładnie będzie funkcjonowała taka struktura, zależy od sytuacji firmy oraz jej potrzeb. Te będą się różnić w zależności np. od wielkości przedsiębiorstwa. Pewne jest jednak to, że outsourcing pracowniczy przynosi pozytywne rezultaty w przypadku dynamicznie rozwijających się przedsiębiorstw. Sprawdza się to w miejscach, w których stawia się na nowoczesne rozwiązania i optymalizację podejmowanych działań. Outsourcing pracowniczy może korzystnie wpłynąć na funkcjonowanie całej firmy. Odpowiednio dopasowany zapewnia szybką widoczność efektów. Outsourcing sprzedaży umożliwia także szybkie pozyskanie dużej liczby klientów. Działania z nim związane mogą skupiać się zarówno wokół już prowadzonych projektów i kampanii, jak i tych zupełnie nowych

Do kogo skierowany jest outsourcing?

Oferowane przez nas usługi są innowacyjne, a także kompleksowe. Jedną z nich jest outsourcing sprzedaży, który nie narzuca konieczności podejmowania większych zmian w strukturach spółek. Dlatego też jest tak popularny wśród firm z wielu branży. Outsourcing sprzedaży skierowany jest do przedsiębiorców otwartych na nowe i tym samym efektywne rozwiązania. Mają one na celu intensyfikację zbytu. Outsourcing pracowniczy można porównać do formy leasingu. Pracodawca i „wypożyczany” pracownik podpisują specjalną umowę dotyczącą świadczeń, do których wykonania zobowiązuje się zatrudniony. Dzięki temu kadry outsourcing należą do wykwalifikowanych oraz doświadczonych. Realizują powierzone zadania zgodnie z zaleceniami. Wynajem „rąk do pracy” to wygodna i korzystna dla obu stron forma outsourcingu pracowniczego. Dodatkowo to ekonomiczna opcja – koszty związane z zatrudnieniem nie figurują jako stałe, tylko zewnętrzne. Oprócz tego kadry outsourcingu zatrudniane przez specjalistów są doświadczone oraz w pełni profesjonalne. Firmy wypożyczające pracowników nie muszą mieć żadnych obaw.

Outsourcing Zespołów Sprzedażowych

Warianty usługi

Zespoły dedykowane, współdzielone, zarządzane przez agencję lub przez klienta. Współpraca długofalowa, krótkoterminowa, a także zespoły zadaniowe, mobilne, stacjonarne w skali ogólnopolskiej lub ograniczonej we wszystkich albo wybranych kanałach.

W każdym z powyższych wariantów zajmujemy się rekrutacją, zatrudnieniem i szkoleniem pracowników. W przypadku kadry outsourcing przeprowadzana jest z myślą o zwiększeniu efektywności i w pełni profesjonalnej obsłudze zlecenia. W zależności od potrzeb wyposażamy zespół w narzędzia, np. samochody, tablety, telefony, system raportowania. Między innymi dzięki tym atrybutom i odpowiedniemu doborowi kadry outsourcing może wygenerować wyższe notowania dla danej firmy. Dodatkowo, jeśli to my odpowiadamy za zarządzanie, ustalamy KPI i nadzorujemy ich realizację. Sam termin „outsourcing” pochodzi z języka angielskiego i oznacza korzystanie z zewnętrznych zasobów. Outsourcing sprzedaży to zatem możliwość prowadzenia działalności handlowej firmy przez zewnętrzny dział sprzedaży. To usługodawca decyduje, jakie kompetencje otrzyma taki dział i w jaki sposób będzie funkcjonował. Outsourcing sprzedaży pozwala więc na znaczną oszczędność kosztów zatrudnienia i zwiększenie skuteczności działań handlowych. Do jego zalet zaliczyć można również klarowność umowy: skoncentrowanie na wykonaniu zadania w zakresie ustalonych parametrów czasowych i innych wytycznych w zamian za uzgodnioną zapłatę. Outsourcing sprzedaży jest opcją do rozważenia zarówno dla mniejszych przedsiębiorstw, jak i tych rozwiniętych. Najbardziej skorzystają na tym przedsiębiorcy niezatrudniający odpowiednich specjalistów, lecz jednocześnie chcący wybić się na rynku ze swoim brandem.

.

iqfm-offer-merch-3

Dla kogo jest ta usługa?

Istnieją firmy, które do pewnego momentu, nie potrzebowały własnych sił terenowych, a sprzedaż realizowana była zza tzw. biurka. W związku z rozwojem handlowym przedsiębiorstw z czasem pojawia się konieczność rozbudowy struktury terenowej. W takim przypadku outsourcing sił sprzedaży jest jedną z najbardziej ekonomicznych i skutecznych opcji. IQFM może przejąć realizację procesu rekrutacji i zatrudnienia kandydatów, wspólnie z Klientem zbudować strategię działania ekipy handlowej, określić zakres odpowiedzialności oraz KPIs. Indywidualne opracowywanie rozwiązań z uwzględnieniem potrzeb oraz wymagań Zleceniodawców sprawia, że outsourcing sprzedaży po wdrożeniu wpływa na zwiększenie efektywności działu. Właściwie nadzorowany przynosi tym samym długofalowe korzyści dla przedsiębiorstwa.

Outsourcing pracowniczy – wsparcie firmy

Firmy, które posiadają własną strukturę terenową, również mogą skorzystać z naszej oferty. Outsourcing sprzedaży jest powszechnie stosowany np. do realizacji zadań taktycznych, ograniczonych czasowo lub terytorialnie. Istnieją różne modele działania przyjęte w organizacjach, ale zazwyczaj przedstawiciele handlowi są maksymalnie dociążeni i skoncentrowani na zasadniczych czynnościach, od których realizacji zależy ich wynagrodzenie. Każde ponadprogramowe zadanie do wykonania, oddala reprezentanta handlowego od wykonania jego stałych zadań i tym samym przyjmowane jest niechętnie. Wówczas można skorzystać z usług naszej agencji, aby nie tyle zastąpić obecną strukturę handlową, co ją wesprzeć poprzez outsourcing pracowniczy dopasowany do potrzeb przedsiębiorstwa. Potrafimy szybko zbudować sprawny zespół o dowolnych rozmiarach, szybko go przeszkolić, wyposażyć i wdrożyć.

W celu uzyskania indywidualnej oferty skontaktuj się z nami przechodząc do zakładki kontakty.

IQFM Sp. z o.o.

WSPÓŁPRACA
Mężczyzna w granatowej marynarce

Krzysztof Kulesza

krzysztof.kulesza@iqfm.pl

Wszystkie prawa zastrzeżone IQFM | Designed by PJANA