Outsourcing Zespołów Sprzedażowych

Outsourcing zespołu sprzedażowego może dotyczyć całej działalności handlowej przedsiębiorstwa lub jej części. Przyjmuje on charakter długofalowy, okresowy, strategiczny lub taktyczny. Outsourcing pracowniczy i to, jak dokładnie będzie funkcjonowała taka struktura, zależy od sytuacji firmy oraz jej potrzeb. Te będą się różnić w zależności np. od wielkości przedsiębiorstwa. Pewne jest jednak to, że outsourcing pracowniczy przynosi pozytywne rezultaty. Szczególnie w przypadku dynamicznie rozwijających się przedsiębiorstw. Najem pracowników staje się coraz chętniej wybieranym sposobem na zdobycie profesjonalnej i wyszkolonej kadry. Jeśli więc firmie zależy na zrealizowaniu konkretnych celów, powinna ona zdecydować się na zatrudnienie doświadczonych i zaangażowanych osób, które jej w tym pomogą. Zebrane przez nas profesjonalne zespoły sprzedażowe dobierają strategie dopasowane do potrzeb Klienta i dbają o wizerunek prezentowanej firmy. Sprawdza się to w miejscach, w których stawia się na nowoczesne rozwiązania i optymalizację podejmowanych działań.

Outsourcing pracowniczy i jego wpływ na firmę

Działanie na korzyść przedsiębiorstwa jest kluczowe w każdym przedsięwzięciu. Outsourcing pracowniczy może korzystnie wpłynąć na funkcjonowanie całej firmy. Wyspecjalizowana kadra zazwyczaj wykona powierzone zadania o wiele wydajniej i skuteczniej niż jednostki z wewnętrznej struktury firmy. Odpowiednio dopasowany zespół sprzedażowy przyczyni się do realizacji celów oraz zapewni szybką widoczność efektów. Istotne jest jednak, by posiadał on odpowiednie umiejętności czy cechy, dzięki którym spełni oczekiwania firmy. Skuteczne zespoły sprzedażowe charakteryzują się przede wszystkim zaangażowaniem oraz profesjonalną obsługą klienta. Istotny jest dla nich także przeprowadzany proces zakupowy, który powinien być jak najkorzystniejszy dla przedsiębiorstwa. Outsourcing sprzedaży umożliwia szybkie pozyskanie dużej liczby klientów. Działania z nim związane mogą skupiać się zarówno wokół już prowadzonych projektów i kampanii, jak i tych zupełnie nowych.

Najem pracowników – możliwości i korzyści

Współczesne firmy wciąż poszukują atrakcyjnych rozwiązań, które przyniosą im korzyści. Ze względu na swoją elastyczność, to właśnie outsourcing sprzedaży może sprawdzić się idealnie. Jego idea polega na wdrożeniu określonych działań, które mają wpłynąć na polepszenie wyników. Outsourcing sprzedaży opiera się na organizacji sprzedaży poza przedsiębiorstwem. Wpływ na to mają osoby trzecie, w związku z czym nie biorą w tym udziału pracownicy zatrudnieni wewnątrz firmy. Outsourcing pracowniczy to działanie przynoszące zysk, które jest coraz chętniej wykorzystywane. Odpowiada za to przede wszystkim szereg korzyści, niewątpliwie wpływających pozytywnie na budżet. Kadry outsourcingu to kolejna z usług tego typu. Obejmuje realizację takich czynności jak rekrutacja nowych pracowników, a także rozliczanie wynagrodzeń. Dzięki temu właściciel danego zakładu pracy może zająć się innymi, równie ważnymi sprawami związanymi z prowadzeniem biznesu.

Do kogo skierowany jest outsourcing?

Oferowane przez nas usługi są innowacyjne, a także kompleksowe. Jedną z nich jest outsourcing sprzedaży, który nie narzuca konieczności podejmowania większych zmian w strukturach spółek. Dlatego też jest tak popularny wśród firm z wielu branż. Outsourcing sprzedaży skierowany jest do przedsiębiorców otwartych na nowe i tym samym efektywne rozwiązania. Mają one na celu intensyfikację zbytu. Outsourcing pracowniczy można porównać do formy leasingu. Pracodawca i „wypożyczany” pracownik podpisują specjalną umowę dotyczącą świadczeń, do których wykonania zobowiązuje się zatrudniony. Dzięki temu kadry outsourcingu należą do wykwalifikowanych oraz doświadczonych. Realizują powierzone zadania zgodnie z zaleceniami. Zatrudniony efektywny zespół sprzedażowy odpowiednio przygotowuje cele i dba o ich realizację. Jest to opłacalne oraz skuteczne rozwiązanie polecane przez coraz większą liczbę przedsiębiorców. Wynajem „rąk do pracy” to wygodna i korzystna dla obu stron forma outsourcingu pracowniczego. Dodatkowo to ekonomiczna opcja – koszty związane z zatrudnieniem nie figurują jako stałe, tylko zewnętrzne. Oprócz tego kadry outsourcingu zatrudniane przez specjalistów są doświadczone oraz w pełni profesjonalne. Firmy wypożyczające pracowników nie muszą mieć żadnych obaw. Outsourcing pracowniczy daje wiele możliwości rozwoju i szansę na znalezienie pracy, która spełnia oczekiwania oraz odpowiada kompetencjom pracownika. Dzięki temu przedsiębiorstwo zyskać może doświadczonego i chcącego rozwijać się zatrudnionego.

Outsourcing Zespołów Sprzedażowych

Warianty usługi

Zespoły dedykowane, współdzielone, zarządzane przez agencję lub przez klienta. Współpraca długofalowa, krótkoterminowa, a także zespoły zadaniowe, mobilne, stacjonarne w skali ogólnopolskiej lub ograniczonej we wszystkich albo wybranych kanałach.

W każdym z powyższych wariantów zajmujemy się rekrutacją, zatrudnieniem i szkoleniem pracowników. W przypadku kadry outsourcing przeprowadzany jest z myślą o zwiększeniu efektywności i w pełni profesjonalnej obsłudze zlecenia. W zależności od potrzeb wyposażamy zespół w narzędzia, np. samochody, tablety, telefony, system raportowania. Między innymi dzięki tym atrybutom i odpowiedniemu doborowi kadry outsourcing może wygenerować wyższe notowania dla danej firmy. Dodatkowo, jeśli to my odpowiadamy za zarządzanie, ustalamy KPI i nadzorujemy ich realizację. Sam termin „outsourcing” pochodzi z języka angielskiego i oznacza korzystanie z zewnętrznych zasobów. Outsourcing sprzedaży to zatem możliwość prowadzenia działalności handlowej firmy przez zewnętrzny dział sprzedaży. To usługodawca decyduje, jakie kompetencje otrzyma taki dział i w jaki sposób będzie funkcjonował. Outsourcing sprzedaży pozwala więc na znaczną oszczędność kosztów zatrudnienia i zwiększenie skuteczności działań handlowych. Do jego zalet zaliczyć można również klarowność umowy: skoncentrowanie na wykonaniu zadania w zakresie ustalonych parametrów czasowych i innych wytycznych w zamian za uzgodnioną zapłatę. Outsourcing sprzedaży jest opcją do rozważenia zarówno dla mniejszych przedsiębiorstw, jak i tych rozwiniętych. Najbardziej skorzystają na tym przedsiębiorcy niezatrudniający odpowiednich specjalistów, a jednocześnie chcący wybić się na rynku ze swoim brandem.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Skontaktuj się z nami, odpowiemy na wszystkie Twoje pytania!

iqfm-offer-merch-3

Dla kogo jest ta usługa?

Istnieją firmy, które do pewnego momentu nie potrzebowały własnych sił terenowych, a sprzedaż realizowana była zza tzw. biurka. W związku z rozwojem handlowym przedsiębiorstw z czasem pojawia się konieczność rozbudowy struktury terenowej. W takim przypadku outsourcing sił sprzedaży jest jedną z najbardziej ekonomicznych i skutecznych opcji. IQFM może przejąć realizację procesu rekrutacji i zatrudnienia kandydatów, wspólnie z Klientem zbudować strategię działania ekipy handlowej, określić zakres odpowiedzialności oraz KPI. Oferujemy także outsourcing sprzedaży B2B, który jest bezpiecznym i skutecznym rozwiązaniem dla wielu firm. Indywidualne opracowujemy rozwiązania z uwzględnieniem potrzeb oraz wymagań Zleceniodawców. To sprawia, że outsourcing sprzedaży po wdrożeniu wpływa na zwiększenie efektywności działu. Właściwie nadzorowany przynosi tym samym długofalowe korzyści dla przedsiębiorstwa.

Outsourcing pracowniczy – wsparcie firmy

Firmy, które posiadają własną strukturę terenową, również mogą skorzystać z naszej oferty. Outsourcing sprzedaży jest powszechnie stosowany np. do realizacji zadań taktycznych, ograniczonych czasowo lub terytorialnie. Istnieją różne modele działania przyjęte w organizacjach, ale zazwyczaj przedstawiciele handlowi są maksymalnie dociążeni i skoncentrowani na zasadniczych czynnościach, od których realizacji zależy ich wynagrodzenie. Każde ponadprogramowe zadanie do wykonania oddala reprezentanta handlowego od wykonania jego stałych zleceń i tym samym przyjmowane jest niechętnie. Wówczas można skorzystać z usług naszej agencji, aby nie tyle zastąpić obecną strukturę handlową, co ją wesprzeć poprzez outsourcing pracowniczy dopasowany do potrzeb przedsiębiorstwa. Potrafimy szybko zbudować sprawny zespół o dowolnych rozmiarach, szybko go przeszkolić, wyposażyć i wdrożyć. Outsourcing przedstawicieli handlowych zapewnia wsparcie doświadczonych specjalistów, ścisłą współpracę i doradztwo. Dzięki temu każda usługa będzie zrealizowana w przemyślany i uzgodniony sposób.

W celu uzyskania indywidualnej oferty – skontaktuj się z nami!

IQFM Sp. z o.o.

WSPÓŁPRACA

Dorota Sobieraj

dorota.sobieraj@iqfm.pl

Wszystkie prawa zastrzeżone IQFM | Designed by PJANA