Hostessy i Sampling

promowanie marki i sprzedaż określonego produktu

Hostessa to stosunkowo nowa profesja – nadal jeszcze nie wszyscy wiedzą, czym dokładnie zajmują się osoby wykonujące ten zawód. Pełnią one istotną funkcję w bezpośredniej promocji produktów m.in. na eventach i targach branżowych. Zespoły hostess powinny być właściwie przeszkolone oraz zgrane. Dobra komunikacja w grupie umożliwia szybkie odnajdywanie się w różnych sytuacjach oraz wzajemną pomoc. Aby mieć pewność, że usługa, taka jak wynajem hostess przyniesie zamierzone efekty, niezbędne są: rekrutacja osób o konkretnych cechach i umiejętnościach, szkolenie oraz odpowiednie zaplanowanie ich pracy. To cały szereg aspektów, które przekładają się na efektywniejszą pracę. Konieczne jest również ustalenie KPI, a także właściwa kontrola realizacji przydzielonych zadań np. przeprowadzanie degustacji. Dopiero wówczas można mówić o profesjonalnym personelu. Przeprowadzanie degustacji wydaje się prostym zabiegiem, niemniej jednak wbrew pozorom nim nie jest. Na odpowiednio zrealizowaną usługę tego typu wpływają chociażby zdolności personalne. Degustacje w sklepach są dość częstym zjawiskiem i przynoszą wiele korzyści dla danej marki. Głównie z tego względu warto rozważyć wynajęcie osoby, która zajmie się tym profesjonalnie.

Hostessa reprezentacyjna to osoba, która wspiera działania marketingowe, wita gości przy wejściu, opiekuje się nimi podczas bankietów czy imprez firmowych. Wynajem hostess jest zatem dość popularną usługą. Chętnie korzystają z niego nawet duże, popularne firmy, ale również te mniejsze, zaczynające swoją działalność. Hostessy można spotkać również na targach i kongresach. W języku angielskim słowo to oznacza natomiast prowadzącą lub gospodynię oraz osobę przyjmującą gości. Praktyczne umiejętności, które musi nabyć zawodowa hostessa to m.in. rozdawanie ulotek, serwowanie poczęstunku, prowadzenie okazjonalnych small talków oraz prezentowanie reklamowanych towarów. Przydatne cechy w tym zawodzie to z pewnością pogodne usposobienie, życzliwość, cierpliwość, a także łatwość nawiązywania kontaktów. Zespoły hostess powinny być zgraną i dobrze wyszkoloną grupą, w której każda osoba zna swoje zadania i spełnia obowiązki na wybranym stanowisku. Zatrudniamy profesjonalnie wyszkolone i skoncentrowane hostessy na eventy, dzięki którym firma zostanie należycie zaprezentowana. W ten sposób wszystko przebiega w sposób logistyczny.

Wynajem profesjonalnych hostess

Osoba zatrudniona jako hostessa sprzedażowa jest odpowiedzialna za promowanie marki i sprzedaż określonego produktu. Hostessy na targach są specjalnie przeszkolone i profesjonalne. Dzięki temu każdy klient będzie usatysfakcjonowanych z ich usług. Najczęściej pracują w dużych centrach handlowych, marketach, a także w restauracjach i w plenerze. Jednym z zadań, jakimi zajmuje się hostessa, jest rozdawanie ulotek lub innych materiałów promocyjnych, zachęcając potencjalnych klientów do zapoznania się z ofertą firmy. Poszukuje się najczęściej osób uśmiechniętych, komunikatywnych i otwartych potrafiących atrakcyjnie przedstawić ofertę reklamodawcy. Hostessy na targach są wizytówką danego przedsiębiorstwa, więc powinny się cechować nienaganną prezencją i znajomością reklamowanej branży. Do ich zadań na tego typu eventach należy z reguły sampling produktów. Zaangażowane są także w przeprowadzanie degustacji oraz zachęcanie do niej lub skorzystania z promocji. Wtedy też klienci mają okazję wypróbować dany produkt. Efektem tego typu prezentacji, jakimi są degustacje w sklepach, mogą być nowi konsumenci. Zatem działania prowadzone przez hostessy przynoszą wiele korzyści.

Profesjonalna hostessa wyróżnia się również odpowiednimi cechami charakteru – jest osobą przyjazną i życzliwą, lubiącą kontakty z ludźmi. Pracując jako hostessa, rozdawanie ulotek jak największej liczbie osób jest kluczowe w wyrobieniu codziennej normy wydajności. Bardzo pomaga umiejętność sprawnego posługiwania się językiem polskim, atrakcyjny wygląd, odporność na stres, łatwość nawiązywania kontaktów oraz znajomość języków obcych. Nawet jeśli główną czynnością, jaką zajmuje się hostessa, jest rozdawanie ulotek, ma ona bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami marki. Dlatego umiejętności interpersonalne są kluczowe w tym zawodzie. Wynajem hostess to usługa zamawiana również na wiele eventów i uroczystości. Klienci najczęściej korzystają z takiej możliwości przy obsłudze bankietów, pokazów mody, witaniu i rejestracji gości czy wręczaniu nagród. Wynajem hostess staje się coraz popularniejszy, chociażby z tego względu, że przedsiębiorcy są pewni doświadczenia osób zatrudnionych. Nie muszą ich rekrutować i szkolić na własną rękę. Hostessy do promocji stanowią obecnie także silne wsparcie sprzedaży, co przełożyć się może na podniesienie zysków firmy Klienta. Wynajem hostess to wygodna forma pozyskiwania wykwalifikowanych pracowników. IQFM świadczy usługi w tym zakresie.

iqfm-offer-merch-5

Dlaczego warto?

 

IQFM zapewnia najwyższą jakość aktywacji hostessowych. Akcje, w których biorą udział profesjonalne zespoły hostess, organizujemy na terenie całego kraju od ponad 20 lat. Posiadamy niezbędne doświadczenie i narzędzia do prowadzenia rekrutacji, szkoleń oraz zarządzania pracą zatrudnionych osób. Dzięki temu zapewniamy kompleksowe usługi, takie jak m.in. degustacje w sklepach na jak najwyższym poziomie. Wykorzystujemy również dedykowane platformy do przeprowadzania kursów, kontrolowania i raportowania działań. W zależności od potrzeb rekrutujemy odpowiednie zespoły hostess – zarówno mężczyzna, jak i kobieta zatrudnieni przez nas mogą godnie reprezentować markę.

Usługa łącząca się z pracą wykonywaną przez zespoły hostess to sampling. Jest on działaniem realizowanym równocześnie z innymi akcjami wspierającymi sprzedaż. Hostessy na targach rozprowadzają darmowe próbki wśród konsumentów. Sampling polega na zwiększeniu świadomości marki i budowie jej pozytywnego wizerunku. Wpływa to znacząco na wzrost sprzedaży. Celem hostessy na targach i eventach jest przede wszystkim nawiązanie kontaktu z odbiorcami oferty. Wiele osób lubi przetestować produkt przed jego zakupem, szczególnie w przypadku nowości. Sampling pozwala konsumentom na zapoznanie się z nim, natomiast producentowi daje możliwość wpłynięcia na decyzję zakupową potencjalnych klientów.

Prowadzone w sposób uzupełniający inne akcje z zakresu marketingu bezpośredniego, jakimi zajmuje się przeszkolona hostessa – rozdawanie ulotek, profesjonalna prezentacja produktów – pozwalają na efektywne budowanie świadomości marki, a w konsekwencji zwiększanie sprzedaży. Planując akcję samplingową, należy przede wszystkim określić jej cel oraz grupę docelową, sprecyzować czas, lokalizacje i sklepy, w jakich będą odbywać się działania prowadzone przez zespoły hostess. Ostatnim krokiem jest wybór odpowiedniego partnera, który pomoże w fazie planowania, a także realizacji kampanii samplingowej z udziałem hostess.

W celu uzyskania indywidualnej oferty skontaktuj się z nami przechodząc do zakładki kontakty.

IQFM Sp. z o.o.

WSPÓŁPRACA
Mężczyzna w granatowej marynarce

Krzysztof Kulesza

krzysztof.kulesza@iqfm.pl

Wszystkie prawa zastrzeżone IQFM | Designed by PJANA