Hostessy i Sampling

promowanie marki i sprzedaż określonego produktu

Hostessa to stosunkowo nowa profesja – nadal jeszcze nie wszyscy wiedzą, czym dokładnie zajmują się osoby wykonujące ten zawód. Pełnią one istotną rolę w bezpośredniej promocji produktów m.in. na eventach i targach branżowych. Zespoły hostess powinny być właściwie przeszkolone oraz zgrane. Dobra komunikacja w grupie umożliwia szybkie odnajdywanie się w różnych sytuacjach oraz wzajemną pomoc. Aby mieć pewność, że usługa, taka jak wynajem hostess przyniesie zamierzone efekty, niezbędne są: rekrutacja osób o odpowiednich cechach i umiejętnościach, szkolenie, właściwe zaplanowanie ich pracy, ustalenie KPI, a także właściwa kontrola realizacji przydzielonych zadań.

Hostessa reprezentacyjna to osoba, która wspiera działania marketingowe, wita gości przy wejściu, opiekuje się nimi podczas bankietów, imprez firmowych, targów i kongresów. W języku angielskim słowo to oznacza natomiast prowadzącą lub gospodynię oraz osobę przyjmującą gości. Praktyczne umiejętności, które musi nabyć zawodowa hostessa to m.in. rozdawanie ulotek, serwowanie poczęstunku, prowadzenie okazjonalnych small talków oraz prezentowanie reklamowanych towarów. Przydatne cechy w tym zawodzie to z pewnością pogodne usposobienie, życzliwość, cierpliwość, a także łatwość nawiązywania kontaktów. Zespoły hostess powinny być zgraną i dobrze wyszkoloną grupą, w której każda osoba zna swoje zadania i spełnia obowiązki na wybranym stanowisku.

Wynajem profesjonalnych hostess

Osoba zatrudniona jako hostessa sprzedażowa jest odpowiedzialna za promowanie marki i sprzedaż określonego produktu. Najczęściej pracuje w dużych centrach handlowych, marketach, a także w restauracjach i w plenerze. Jednym z zadań, jakimi zajmuje się hostessa, jest rozdawanie ulotek lub innych materiałów promocyjnych, zachęcając potencjalnych klientów do zapoznania się z ofertą firmy. Poszukiwana jest najczęściej osoba uśmiechnięta, komunikatywna i otwarta, która potrafi atrakcyjnie przedstawić ofertę reklamodawcy. Hostessy na targach są wizytówką danego przedsiębiorstwa, więc powinny się cechować nienaganną prezencją i znajomością reklamowanej branży. Ich zadaniem na tego typu eventach jest z reguły sampling produktów i zachęcanie do degustacji lub skorzystania z promocji.

Profesjonalna hostessa wyróżnia się również odpowiednimi cechami charakteru – jest osobą przyjazną i życzliwą, lubiącą kontakty z ludźmi. Pracując jako hostessa, rozdawanie ulotek jak największej liczbie osób jest kluczowe w wyrobieniu codziennej normy wydajności. Bardzo pomaga umiejętność sprawnego posługiwania się językiem polskim, atrakcyjny wygląd, odporność na stres, łatwość nawiązywania kontaktów oraz znajomość języków obcych. Nawet jeśli główną czynnością, jaką zajmuje się hostessa, jest rozdawanie ulotek, ma ona bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami marki. Dlatego umiejętności interpersonalne są kluczowe w tym zawodzie. Wynajem hostess to usługa zamawiana również na wiele eventów i uroczystości. Klienci najczęściej korzystają z takiej możliwości w przy obsłudze bankietów i pokazów mody, witaniu i rejestracji gości czy wręczeniu nagród.

iqfm-offer-merch-5

Dlaczego warto?

 

IQFM zapewnia najwyższą jakość aktywacji hostessowych. Akcje, w których biorą udział profesjonalne zespoły hostess, organizujemy na terenie całego kraju od ponad 20 lat. Posiadamy niezbędne doświadczenie i narzędzia do prowadzenia rekrutacji, szkoleń oraz zarządzania pracą zatrudnionych osób. Wykorzystujemy również dedykowane platformy do przeprowadzania kursów, kontrolowania i raportowania działań.

Usługa łącząca się z pracą wykonywaną przez zespoły hostess, to sampling. Jest on działaniem realizowanym równocześnie z innymi akcjami wspierającymi sprzedaż. Sampling, to dystrybucja darmowych próbek wśród konsumentów. Jego zadaniem jest zwiększenie świadomości marki i budowa jej pozytywnego wizerunku, ale przede wszystkim wzrost sprzedaży. Celem hostessy na targach i eventach jest przede wszystkim nawiązanie kontaktu z odbiorcami oferty. Wiele osób lubi przetestować produkt przed jego zakupem, szczególnie w przypadku nowości. Sampling pozwala konsumentom na zapoznanie się z nim, natomiast producentowi daje możliwość wpłynięcia na decyzję zakupową potencjalnych klientów.

Prowadzone w sposób uzupełniający inne akcje z zakresu marketingu bezpośredniego, jakimi zajmuje się przeszkolona hostessa – rozdawanie ulotek, profesjonalna prezentacja produktów – pozwalają na efektywne budowanie świadomości marki, a w konsekwencji zwiększanie sprzedaży. Planując akcję samplingową należy przede wszystkim określić jej cel oraz grupę docelową, sprecyzować czas, lokalizacje, sklepy, w jakich będą odbywać się działania prowadzone przez zespoły hostess. Ostatnim krokiem jest wybór odpowiedniego partnera, który pomoże w fazie planowania, a także realizacji kampanii samplingowej z udziałem hostess.

W celu uzyskania indywidualnej oferty skontaktuj się z nami przechodząc do zakładki kontakty.

IQFM Sp. z o.o.

WSPÓŁPRACA
Mężczyzna w granatowej marynarce

Krzysztof Kulesza

krzysztof.kulesza@iqfm.pl

Wszystkie prawa zastrzeżone IQFM | Designed by PJANA