Hostessy i Sampling

promowanie marki i sprzedaż określonego produktu

Hostessa to stosunkowo nowa profesja – nadal jeszcze nie wszyscy wiedzą, czym dokładnie zajmują się osoby wykonujące ten zawód. Pełnią one istotną rolę w bezpośredniej promocji produktów m.in. na eventach i targach branżowych. Aby mieć pewność, że usługa taka jak wynajem hostess przyniesie zamierzone efekty, niezbędne są: rekrutacja osób o odpowiednich cechach i umiejętnościach, szkolenie oraz odpowiednie zaplanowanie ich pracy, ustalenie KPI, a także właściwa kontrola realizacji przydzielonych zadań.

Hostessa reprezentacyjna to osoba, która wspiera działania marketingowe, wita gości przy wejściu, opiekuje się nimi podczas bankietów, imprez firmowych, targów, kongresów. W języku angielskim słowo to oznacza natomiast prowadzącą lub gospodynię oraz osobę przyjmującą gości.

Wynajem profesjonalnych hostess

Osoba zatrudniona jako Hostessa sprzedażowa jest odpowiedzialna za promowanie marki i sprzedaż określonego produktu. Najczęściej pracuje w dużych centrach handlowych, marketach, a także w restauracjach i w plenerze. Jednym z zadań, jakimi zajmuje się hostessa, jest rozdawanie ulotek lub innych materiałów promocyjnych, zachęcając potencjalnych klientów do zapoznania się z ofertą firmy.

Powinna przy tym wyróżniać się odpowiednimi cechami charakteru, być osobą przyjazną i życzliwą lubiącą kontakty z ludźmi. Bardzo pomaga umiejętność sprawnego posługiwania się językiem polskim, atrakcyjny wygląd, odporność na stres, łatwość nawiązywania kontaktów oraz znajomość języków obcych. Nawet jeśli główną czynnością, jaką zajmuje się hostessa, jest rozdawanie ulotek, ma ona bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami marki. Dlatego umiejętności interpersonalne są kluczowe w tym zawodzie.

iqfm-offer-merch-5

Dlaczego warto?

IQFM zapewnia najwyższą jakość aktywacji hostessowych. Akcje, w których biorą udział profesjonalne zespoły hostess, organizujemy na terenie całego kraju od ponad 20 lat. Posiadamy niezbędne doświadczenie i narzędzia do prowadzenia rekrutacji, szkoleń oraz zarządzania pracą zatrudnionych osób. Wykorzystujemy również dedykowane platformy do przeprowadzania kursów, kontrolowania i raportowania działań.

Usługa łącząca się z pracą wykonywaną przez zespoły hostess, to sampling. Jest on działaniem realizowanym równocześnie z innymi akcjami wspierającymi sprzedaż. Sampling, to dystrybucja darmowych próbek wśród konsumentów. Jego zadaniem jest zwiększenie świadomości marki i budowa jej pozytywnego wizerunku, ale przede wszystkim wzrost sprzedaży. Zadaniem hostessy na targach i eventach jest przede wszystkim nawiązanie kontaktu z odbiorcami oferty. Wiele osób lubi przetestować produkt przed jego zakupem, szczególnie w przypadku nowości. Sampling pozwala konsumentom na zapoznanie się z nim, natomiast producentowi daje możliwość wpłynięcia na decyzję zakupową potencjalnych klientów. Prowadzone w sposób uzupełniający inne akcje z zakresu marketingu bezpośredniego, jakimi zajmuje się przeszkolona hostessa – rozdawanie ulotek, profesjonalna prezentacja produktów – pozwalają na efektywne budowanie świadomości marki, a w konsekwencji zwiększanie sprzedaży.

Planując akcję samplingową należy przede wszystkim określić jej cel oraz grupę docelową, sprecyzować czas, lokalizacje, sklepy, w jakich będą odbywać się działania i… wybrać odpowiedniego partnera, który pomoże w fazie planowania, a także realizacji kampanii samplingowej z udziałem hostess.

W celu uzyskania indywidualnej oferty skontaktuj się z nami przechodząc do zakładki kontakty.

IQFM Sp. z o.o.

WSPÓŁPRACA

Krzysztof Kulesza

krzysztof.kulesza@iqfm.pl

Tel.: +48 516 006 899

Wszystkie prawa zastrzeżone IQFM | Designed by PJANA