Merchandising

Co to jest i w jaki sposób może być zrealizowany?

Merchandising jest ważnym elementem wspierającym odsprzedaż produktów z półki sklepowej. Estetyka ustawienia artykułów na regale, dostępność asortymentu oraz prawidłowa etykieta cenowa są kluczowymi czynnikami wpływającymi na zachowanie kupującego w sklepie i tym samym wyniki sprzedaży. Visual merchandising marketing to sposób na zwiększenie dochodów poprzez odpowiednie dostosowanie przestrzeni zakupowej. Dzięki temu wybrane produkty prezentują się w niej korzystniej, co może mieć pozytywny wpływ na zainteresowanie nimi. Visual merchandising marketing jest skuteczną techniką mającą na celu ukierunkowanie decyzji zakupowej klienta wedle oczekiwań sprzedażowych. Właśnie dlatego tak ważne jest zatrudnienie odpowiednio przeszkolonych w tym zakresie osób. Ponadto merchandising wizualny powinien towarzyszyć klientowi na każdym etapie ścieżki zakupowej: od wejścia do sklepu, przez witrynę po aranżację wnętrza i strategiczne ulokowanie produktów. Spójna strategia pozwala skutecznie zwiększyć świadomość marki u klienta i prawdopodobieństwo zakupu. W obecnych czasach równie ważny jest merchandising w sklepie stacjonarnym, jak i internetowym. Z uwagi na ogromną konkurencję na rynku firmy z różnych branż muszą w ten sposób rywalizować o uwagę odbiorców.

Profesjonalny merchandising wizualny jest ściśle związany z dziedzinami takimi jak m.in. marketing i psychologia. Wykorzystanie należących do nich technik dopasowanych do wymagań zleceniodawcy i charakterystyki jego produktów pozwala więc osiągnąć zauważalne efekty sprzedażowe. Merchandising wizualny oscyluje wokół takich działań, jak komponowanie ekspozycji produktowej w przestrzeni witryny lub sklepu, selekcja produktów oraz aranżacja wystaw. Istotny w tym wypadku jest również dobór oświetlenia oraz rekwizytów, o które dba doświadczony merchandiser. Ponadto merchandising dzieli się na kilka rodzajów: merchandising stacjonarny, mobilny oraz profesjonalny. Szeroki wybór tego typu usług pozwala dopasować je do indywidualnych potrzeb klientów. Głównym zadaniem visual merchandising marketingu jest zadbanie o jak najlepsze doświadczenie klienta podczas zakupów. Intrygująca witryna promocyjna ma przyciągnąć jego uwagę, a designerskie wnętrze oraz estetyczne ułożenie asortymentu zachęcić do kupna i ponownego odwiedzenia sklepu. Zasady merchandisingu można krótko opisać w formie skrótu AIDA (Attention-Interest-Desire-Action). Zawiera on najważniejsze wytyczne na temat celów merchandisingu, który powinien zwracać uwagę, zainteresować, wzbudzić potrzebę i zainicjować akcję.

Czym jest merchandising?

Organizacja przestrzeni sprzedażowej zgodnie z planogramem

Analiza reprezentacji produktów konkurencji.

Umieszczanie materiałów POS, kontrola obecności materiałów reklamowych w punktach sprzedaży.

Regularne dostarczanie szczegółowych raportów okresowych, w tym raportów fotograficznych i wideo.

Świadczymy usługi merchandisingu stacjonarnego, mobilnego oraz visual merchandisingu na terenie całego kraju i za granicą. Rodzaj serwisu zawsze zależy od potrzeb i możliwości Klienta, a także poziomu dystrybucji jego towarów. Z każdym naszym Zleceniodawcą ustalamy proces indywidualnie tak, aby merchandising wizualny, mobilny lub stacjonarny był jak najlepiej dopasowany do jego wymagań. W ten sposób łatwiej osiągnąć zamierzone cele sprzedażowe. W zależności od wybranego zakresu usług visual merchandising marketing przeprowadzany jest przez odpowiednio przeszkolony zespół. Klient otrzymuje natomiast pełen raport z przeprowadzonych działań. Umożliwia to płynną komunikację dotyczącą tego, jak merchandising wizualny powinien wyglądać w kolejnym okresie realizacji usług. Naszych pracowników wyróżnia specjalistyczna wiedza i doświadczenie, które pomogą w skutecznym zwiększeniu sprzedaży. Merchandising stacjonarny wymaga połączenia elementów psychologii i wyczucia stylu. Pozwala stworzyć harmonijną i atrakcyjną wizualnie aranżację mającą wpływ na nastrój oraz decyzje klientów.

Jednocześnie oferujemy eksperckie doradztwo w zakresie doboru najefektywniejszych rozwiązań dla firm, które wcześniej nie wdrażały nowoczesnych metod marketingowych. Zarówno merchandising stacjonarny, jak i mobilny podlegają naszej kontroli na wszystkich etapach podejmowanej współpracy. Każdy z Klientów może liczyć więc na bieżącą ocenę rezultatów i wdrożenie modyfikacji mających na celu podniesienie efektywności działań w dowolnym momencie. Visual merchandising marketing jest obecnie niezbędnym działaniem dla każdego właściciela biznesu, które pozwala skutecznie konkurować z najlepszymi firmami w branży. Wymaga poczucia estetyki i stylu oraz zrozumienia potrzeb z punktu wiedzenia klientów. Merchandising wizualny nie wymaga ukończenia studiów. Odpowiednio przeszkolony zespół z wyobraźnią przestrzenną i dużymi pokładami kreatywności potrafi tak przygotować ekspozycję, żeby wywoływała określone emocje w odbiorcach, a swoją oryginalnością zachęcała do wejścia do sklepu.

Merchandising – profesjonalny zakres usług

Naszym Klientom proponujemy usługi dopasowane do zróżnicowanych rynkowych wymagań wielu branż. Profesjonalnie wdrożony visual merchandising marketing sprawdza się we wszystkich obszarach, gdzie konsumenci mają styczność z przestrzenią sprzedażową i produktami. Dlatego przygotowaliśmy ofertę, w której znaleźć można merchandising stacjonarny, a także mobilny i wizualny przeznaczony dla punktów handlowych. Każde z rozwiązań dopasowujemy indywidualnie do wymagań Zleceniodawców:

MERCHANDISING STACJONARNY

Serwis skierowany na obsługę sklepów wielkoformatowych. Zazwyczaj merchandising stacjonarny polega na tym, iż merchandiser wykonuje usługi dla kilku dostawców, na terenie jednego sklepu. Jest to tzw. serwis łączony, który gwarantuje optymalne wyniki sprzedażowe artykułów wielu marek.

MERCHANDISING MOBILNY

Serwis oferowany Klientom, którzy posiadają wiele marek, wysoki poziom dystrybucji i/lub na tyle skomplikowane planogramy i procedury, że obsługa powinna być wykonywana przez dedykowany, mniejszy zespół przemieszczający się między sklepami. W ten sposób merchandising może być prowadzony w wybranym sklepie innych punktach sprzedaży. Pracownicy obsługujący ten rodzaj zleceń są przy tym wyposażani w odpowiednie narzędzia – telefon, laptop czy nawet samochód.

VISUAL MERCHANDISING

Visual merchandising zajmuje się kreowaniem przestrzeni handlowej w taki sposób, aby przyciągnąć uwagę klienta i nakłonić go do zakupu towarów lub usług. Może skupiać się tylko na wizualnym aspekcie ekspozycji towarów, albo stanowić instrument promocji. Praca visual merchandisera ma na celu wykreowanie atrakcyjnej powierzchni sklepowej w odniesieniu do odpowiedniej grupy docelowej i zgodnie z przyjętą strategią marki. Zasady merchandisingu są jasno określone, znane dla wszystkich pracowników. Właśnie dzięki nim wszelkie zadania są realizowane na odpowiednim poziomie.

iqfm-offer-merch-2

Zalety outsourcingu usług merchandisingowych

Usługi w tym zakresie niosą za sobą liczne korzyści dla przedsiębiorstw skupiających się na zwiększeniu efektywności działań handlowych. Właściwie zastosowany visual merchandising marketing staje się obecnie koniecznością zwłaszcza w firmach funkcjonujących w silnie konkurencyjnych branżach. Jego bezpośredni wpływ na decyzje zakupowe klientów jest przy tym jedną z najistotniejszych zalet. Ponadto merchandising wizualny oddziałuje na estetykę punktu sprzedaży, a tym samym jego atrakcyjność w oczach konsumentów. Ta natomiast prowadzi nie tylko do polepszenia wyników obrotu towarami, ale także sprzyja budowaniu grupy lojalnych klientów, którzy chętnie wracają na kolejne zakupy.

Jednak zdecydowanie najważniejszą zaletą, jaką niesie za sobą merchandising stacjonarny, a także mobilny, jest fakt zdjęcia dotyczących go obowiązków z barków przedstawicieli handlowych, którzy mogą dzięki temu skupić się na maksymalizacji sprzedaży.

IQFM przejmuje na siebie cały proces, czyli:

  • Rekrutację i szkolenie merchandiserów;
  • Planowanie i kontrolę wizyt;
  • Raportowanie
  • Optymalizację częstotliwości i czasu wizyt

 

W celu uzyskania indywidualnej oferty skontaktuj się z nami przechodząc do zakładki kontakty.

IQFM Sp. z o.o.

WSPÓŁPRACA
Mężczyzna w granatowej marynarce

Krzysztof Kulesza

krzysztof.kulesza@iqfm.pl

Wszystkie prawa zastrzeżone IQFM | Designed by PJANA