IQFM z nową strategią biznesową. Wzmocnienia, awanse i nowa struktura.
Ostatnie tygodnie to dla naszej agencji czas wielu intensywnych zmian. Ich efektem jest wdrożenie nowej strategii biznesowej IQFM, w której skupiamy się na rozwoju kompleksowej oferty z zakresu usług wsparcia sprzedaży. Za realizację nowej, ulepszonej wizji biznesowej odpowiada m.in. Patryk Górczyński, ekspert z ponad 18-letnim doświadczeniem w zakresie usług field marketingowych, leasingu personalnego oraz wsparcia sprzedaży.
W ramach nowej strategii stawiamy na kompleksowy rozwój oferty we wszystkich kanałach sprzedaży, zarówno w handlu nowoczesnym, jak i tradycyjnym. Dotychczas byliśmy liderem branży w obszarach DYI oraz CE. Jednak potrzeba rozwoju skutecznie napędza nas do podejmowania nowych wyzwań biznesowych. Dlatego obecnie szczególnie mocny nacisk kładziemy na pozyskanie klientów z branży FMCG, która również jest w obszarach naszych kompetencji. W tym celu znacząco wzmocniliśmy strukturę zespołu.
– 2023 r. to dla IQFM rok transformacji. Wszystkie podjęte przez nas działania mają na celu wzmocnienie pozycji naszej agencji na polskim rynku i rozwój kompleksowej oferty w zakresie field marketingu. Skutecznie realizujemy ten cel, a nasza firma jest obecnie przygotowana do realizacji największych projektów dla klientów w Polsce i nie tylko – mówi Arkadiusz Wróblewski, prezes zarządu IQFM.
Do zespołu IQFM w ostatnich miesiącach dołączyło grono znakomitych ekspertów, m.in.: Paweł Waśko (Head of Department Merchandising oraz Operations Division), Piotr Modliński (Department Director w Personnel Outsourcing Division), Dorota Sobieraj (National Sales Manager) oraz Katarzyna Staneta (Head of Department dla klientów z branży Consumer Electronics oraz FMCG).
Ponadto w ramach realizacji nowej strategii, skupiliśmy się także na wspieraniu rozwoju kariery obecnych pracowników. W naszych strukturach w ostatnim czasie awansowali m.in.: Radosław Staniszczak, który otrzymał promocję do roli Account Director w Merchandising Division oraz Albert Sęp, który objął stanowisko Senior Account Manager w Trade Marketing Division.
Wszystkie wzmocnienia zespołu prowadzone są w celu zapewnienia najwyższej jakości obsługi obecnych i nowych klientów z zakresu oferty field marketingowej. Kompleksowość oferowanych usług realizowana jest w oparciu o trzy dywizje kompetencyjne:
- Merchandising Divsion – dział realizuje m.in. zadania z zakresu: merchandisingu stacjonarnego oraz mobilnego, montaży POSM, audytów, egzekucji promocji, przebudów i instalacji;
- Trade Marketing Division – zespół działa m.in. w obszarach wsparcia promotorów sprzedaży oraz hostess (animacje, degustacje, konkursy, eventy, targi, konsultanci);
- Outsourcing Division – to dywizja skupiająca się na działaniach w obszarach takich jak: section sales force (budowa zespołów sprzedaży oraz section personel) oraz outsourcing (outsourcing sił sprzedaży, payroll, praca tymczasowa, dobór personalny, leasing pracowniczy).
Technologie jutra dostępne już dziś
Prężny rozwój naszej agencji nie byłby możliwy bez inwestycji w najnowocześniejsze technologie wykorzystywane podczas codziennych realizacji. Tak jak i my, również nasi klienci stawiają na innowacyjność, która stanowi jeden z elementów strategii rozwoju naszej agencji.
– Nasze doświadczenie offline będziemy chcieli przenieść do świata online digitalizując procesy wsparcia sprzedaży przy współpracy z naszymi partnerami biznesowymi. Już teraz nowoczesne technologie odgrywają kluczową rolę w realizowanych przez nas działaniach – mówi Patryk Górczyński, dyrektor zarządzający IQFM.
Już teraz jako jedyna z czołowych agencji merchandisingowych w Polsce dostarczamy firmom szeroki pakiet informacji nt. segmentacji klientów. Działania te są możliwe, ponieważ posiadamy pełną bazę punktów sprzedażowych na terenie naszego kraju. Na chwilę obecną, nasza baza składa się z 36 tys. rekordów, zawierając dane m.in. z placówek kanałów DIY, FMCG (MT, TT), HoReCa. W codziennej pracy, zaawansowane technologie wykorzystujemy także do analizy efektywności i optymalizacji przestrzeni sklepowej. Poprzez interpretację danych i wykorzystanie narzędzi wizualizacyjnych, możemy opracowywać optymalne układy półek i rozmieszczenie produktów, aby maksymalnie wykorzystać przestrzeń i zwiększyć widoczność produktów. W tym celu wykorzystujemy m.in. takie narzędzia jak: Digital Signage (rozwiązania w zakresie cyfrowego wyświetlania informacji) oraz Shelf-ready Packaging (Innowacyjne wsparcie przy projektowaniu opakowań produktów w taki sposób, aby mogły być łatwo i szybko umieszczone na półkach sklepowych).
Ponadto nowoczesne technologie to dla nas możliwość lepszych i dokładniejszych analiz danych i raportowania. W IQFM wykorzystujemy narzędzia do zbierania i analizy danych dotyczących sprzedaży, ekspozycji i zachowań konsumentów w sklepach. Dzięki temu możemy dostarczyć klientom szczegółowe raporty i analizy w czasie rzeczywistym, które pomogą w podejmowaniu lepszych decyzji biznesowych i optymalizacji strategii merchandisingowej.
Jesteś producentem lub właścicielem obiektów retailowych? Serdecznie zapraszamy do odwiedzin naszej strony internetowej www.iqfm.pl i kontaktu z nami!