IQFM to firma, która posiada ogromne doświadczenie w tradycyjnym merchandisingu. Pomagamy naszym klientom jak najlepiej zaprezentować ich produkty na półce i wyróżnić je na tle konkurencji. Doskonale wiemy, co jest kluczem do osiągania zadowalających wyników sprzedażowych. Merchandising profesjonalny to nie tylko obszar, w którym wciąż poszerzamy swoją wiedzę i doświadczenie, ale także prawdziwa pasja i misja naszej agencji. Dzięki szeroko zakrojonym działaniom marketingowym nasi klienci zyskują szansę na to, aby zapewnić swoim produktom najlepszą możliwą prezentację na półkach sklepowych. Dzięki temu oczy konsumentów zawsze będą kierowały się w stronę ich oferty, skutecznie omijając artykuły konkurencji. Rezultatem podjętych kroków będzie wyraźny wzrost zysków ze sprzedaży.

Profesjonalny merchandising – współpraca z markami odzieżowymi

Od wielu lat rozwijamy także nasze umiejętności i zdobywamy doświadczenie w visual merchandisingu w branży fashion, z która rozpoczęliśmy przygodę, współpracując z brytyjską firmą produkującą i dystrybuującą biżuterię dla marki F&F. W 2017 roku zaufał nam kolejny zagraniczny klient: J-Club, który został zaproszony przez jedną z sieci odzieżowych do testu. J-Club był jednym z 3 dostawców biżuterii damskiej dla tej sieci i po kilku miesiącach współpracy miała ona wybrać jednego z nich dla wszystkich swoich sklepów w Polsce. Wraz z J-Club współpracowaliśmy w kilkunastu sklepach przez niecały rok, aby finalnie wygrać test. Od 2018 r. prowadzimy regularny visual merchandising dla wszystkich punktów handlowych, do których J-Club dostarcza biżuterię oraz akcesoria. Obecnie działamy już w ponad 200 sklepach 3 popularnych marek odzieżowych w całej Polsce.

W każdym tygodniu nasi visual merchandiserzy wykonują średnio ok. 400 wizyt serwisowych. Poza nimi, zespoły terenowe okazjonalnie zajmują się dodatkowym wsparciem sprzedaży. Zdarza się, że jako aktywna w działaniach terenowych agencja oferująca merchandising bierzemy udział w wydarzeniach specjalnych organizowanych przez sklepy (m.in. urodziny, otwarcie nowego punktu sprzedaży, otwarcie placówki po remoncie, dzień kobiet itp.), podczas których wspieramy pracowników sieci – doradzamy klientom w zakresie doboru ubrań i dodatków, informujemy o aktualnych promocjach i programach lojalnościowych. Dzięki tym działaniom mamy realny wpływ na zwiększenie sprzedaży. Budujemy też pozytywne relacje oraz wizerunek naszych produktów, marki sklepu i pracowników.

Nasze doświadczenie w profesjonalnym merchandisingu

Możliwe, że nie słyszeliście o J-Club, ale z całą pewnością widzieliście ich produkty wielokrotnie. J-Club jest to organizacja stojącą za konceptem akcesoriów w bardzo wielu sieciach odzieżowych (i nie tylko!). Są liderem na rynku w Europie w zakresie biżuterii i akcesoriów marek własnych. J-Club ma dedykowanego jednego project managera, który odpowiada za kontakt z siecią odzieżową. Jest on odpowiedzialny za przepływ informacji wewnątrz zespołu. Nasz klient rozwija się bardzo dynamicznie. Swoją działalność rozpoczęli w 2010 roku, a obecnie dostarczają swoje produkty do ponad 11 tys. lokalizacji w 25 krajach Europy. Początkowo w swojej ofercie posiadali tylko akcesoria dla kobiet, lecz w tej chwili mają dużo szerszy asortyment również dla mężczyzn oraz dzieci: biżuteria, dodatki do włosów, szaliki, apaszki, okulary przeciwsłoneczne i do czytania, a także kartki okolicznościowe.

Przyjęty model biznesowy zakłada, że J-Club w całości przejmuje kompleksową odpowiedzialność za kategorię akcesoriów, zapewniając produkcję, dystrybucję i obsługę w sklepie tak, aby sieć odzieżowa mogła w pełni skoncentrować się na swojej podstawowej działalności. W Polsce tę obsługę zapewnia właśnie nasza agencja visual merchandising. Zasady współpracy z naszymi klientami i ich partnerami biznesowymi są proste i opierają się na realizacji jednego celu: stworzenia grona lojalnych i zadowolonych użytkowników rozmaitych produktów. W IQFM identyfikujemy się z produktami współpracującymi z nami klientów, działamy w ich imieniu i dbamy o ich nienaganny wizerunek. Swoimi działaniami zapewniamy właściwy produkt, we właściwym miejscu i na czas! Zespoły naszych mobilnych visual merchandiserów w całym kraju codziennie upewniają się, że do dyspozycji klientów sieci dociera najnowszy asortyment od J-Club.

Jaki zakres obowiązków dotyczy agencji visual merchandising?

Od wielu lat rekrutujemy, zatrudniamy i szkolimy naszych mobilnych visual merchandiserów. Realizujemy wszystkie bieżące zadania związane z profesjonalną obsługą merchandisingową w powierzonych nam lokalizacjach w całej Polsce. Nasi terenowi kierownicy regionalni oraz pracownicy biurowi koordynują wszystkie prace związane z projektem, dbając jednocześnie o jak najwyższy poziom usług i obsługi klienta, a także wszystkich jego partnerów. Analizujemy dostępne dane sprzedażowe, przygotowujemy tygodniowe i miesięczne podsumowania naszych działań, zarządzamy zmianami i prowadzimy kompleksową obsługę kadrowo-płacową.

Tak jak wspomnieliśmy już wcześniej, realizujemy zlecenia na terenie całego kraju. Aby być efektywnymi, wypracowaliśmy prostą, ale najskuteczniejszą dla prowadzonych działań strukturę. Wyćwiczony mechanizm pozwala nam na jak najlepszą i jak najszybszą komunikację, która jest niezmiernie ważną składową wszelkich podejmowanych projektów. Nasi pracownicy wypełniają raporty informacji na temat wizyty, potwierdzają wykonanie poszczególnych kroków serwisu i ewentualnie dodatkowych zadań specjalnych, uwzględniają poziom zatowarowania, a także w zależności od potrzeb wykonują dokumentację zdjęciową.

Visual merchandiserzy – obszary działań pracowników

IQFM kompleksowo koordynuje działania kierowników regionalnych i podległych im visual merchandiserów. Podczas codziennej pracy staramy się jak najszybciej wywiązywać się zadań i rozwiązywać potencjalne trudności. Ponieważ działamy w międzynarodowym środowisku, jesteśmy odpowiedzialni również za tłumaczenia wszelkich instrukcji oraz dokumentów. Staramy się być elastyczni i kłaść nacisk na indywidualne potrzeby każdego klienta. Utrzymujemy stały kontakt z przedstawicielami sieci – stawiamy na dobrą komunikację, która jest kluczem do sukcesu! Pozwala nam to ograniczyć błędy do minimum, mocno wpływa na jakość naszej obsługi i buduje trwałe relacje między wszystkimi stronami.

Na każdym etapie działań prowadzimy starannie zaplanowany merchandising. Co to właściwie jest? Do obowiązków naszych specjalistów, którym powierzona jest promocja marki, zaliczyć można szeroki zakres działań na wielu polach sprzedaży – zarówno na płaszczyźnie mobilnej, jak i stacjonarnej. Do listy ich zadań należy m.in. wdrażanie planogramów (różne produkty i kolekcje dla poszczególnych sieci), przyjmowanie i sprawdzanie dostaw, przygotowywanie sezonowych obniżek, korekty zapasów (inwentaryzacja wraz z raportem uszkodzeń), montaż stoisk oraz ich przygotowanie do otwarcia nowych sklepów, dbanie o porządek oraz czystość stoisk, a także utrzymywanie pozytywnych relacji z pracownikami sklepu i zdalne raportowanie wszystkich działań podejmowanych sklepie. W wykonywaniu tych obowiązków pomaga nasza platforma raportująca IQFM oraz portal zewnętrzny naszych klientów.